Kalops

Ingredienser:
800 g högrev
2 gula lökar
2 morötter
½ purjolök
1 lagerblad
6 dl vatten
3-4 msk vetemjöl
kryddpepparkorn, vitpeppar, salt
Gör så här:
Skär köttet i kuber och bryn det. Skala och skiva lökarna, morötterna och purjolöken. Lägg i den gula löken tillsammans med köttet och häll i kryddorna (och lagerbladet) och vattnet. Låt koka upp och sen sjuda i ca 1 h. Lägg i morötterna och purjolöken och låt koka ytterligare ca 15 min (eller tills köttet känns mört). Red kalopsen med lite mjöl. Smaka av med salt och peppar.

Servera med kokt potatis och rödbetor.

Kommentarer
Postat av: Myran

Hej! Är du intresserad av ett länkbyte? Jag skriver ett par rader om din blogg och länkar om du gör det samma för mig? Vore roligt och jag har ett hundratal läsare i alla fall som det når ut till =) Ha det fint!

2012-03-27 @ 10:40:06
URL: http://trinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0