Marias fetaostlax med marinerade rotsaker

(B's systers recept)
Ingredienser:
400 g laxfilé
15 cm purjolök
1 burk creme fraiche
1 block fetaost
1 hårdkokt ägg
citronpeppar
rotsaker, t.ex. morötter, palsternacka, kålrot och rotselleri)
½ dl vit balsamvinäger
1 dl olivolja
1 dl finhackad dill
½ rödlök
1 msk honung
1 msk citronsaft
Gör så här:
Finhacka purjolöken och ägget, blanda de med creme fraichen. Smula i fetaosten och krydda med citronpeppar. Bred ett tjockt lager av krämen på laxfiléerna (som du lagt i en ungsform). Sätt in i ugnen, 200 grader, ca 20 min.
Gör stavar av rotsakerna och koka dem al dente. Under koktiden kan du göra marinaden genom att blanda vinäger, olja, dill, rödlök, honung och citronsaft. När rotsakerna är klara häller du bort vattnet och häller på marinaden. Låt de gärna dra nån minut så de får lite smak av marinaden.
Mumma!

Kommentarer
Postat av: Livia

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2012-03-18 @ 20:31:40
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0