Godaste grytan



Ingridienser:

600 g bogfläsk eller skinka ( jag har även använt fläskfile och lövbiff som funkar lika bra)
1 purjolök
1 grön paprika

3 dl grädde
1 dessertost med paprikasmak
1 buljongtärning


1 tsk curry
1tsk paprikapulver
salt
peppar
1-2 tsk vetemjöl

banan

Gör så här:

Skär köttet i bitar, strimla paprikan och hacka purjolöken. Detta ska stekas och sätt sedan i en ugnsform.

Värm grädden, dessertosten, buljongträningen och vetemjölen i en kastrull. Tillsätt sedan kryddorna + vetemjölen. Häll över köttet i ugnsformen och in i ungen på 225 grader i 20 min.

Ta ut formen efter 20 min och tillsätt skivad banan, sedan i ugnen igen i 5 - 10 min så bananerna får lite färg.
Servera med ris och en sallad.

En riktigt god gryta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0